پاسخ روابط عمومی شرکت پدیده به ابهامات سهامداران

روابط عمومی و امور بین الملل گروه شرکت های پدیده شاندیز به برخی سئوالات جدید سهامداران در خصوص بازگشایی اتاق مبادلات سهام این شرکت پاسخ داد.

  • امتیاز به مطلب (2) نفر

شماره خبر : 1258

پاسخ روابط عمومی شرکت پدیده به ابهامات سهامداران


روابط عمومی و امور بین الملل گروه شرکت های پدیده شاندیز به برخی سئوالات جدید سهامداران در خصوص بازگشایی اتاق مبادلات سهام این شرکت پاسخ داد.


پاسخ روابط عمومی شرکت پدیده به ابهامات سهامداران

به گزارش سایت اخبار پدیده، برخی از مهمترین سئوا و جوابهای مطروحه از طریق ربات پاسخگویی با سئوالات سهامداران پدیده به شرح زیر است:

سوال:
اتاق مبادلات سهام دقیقا کی باز میشه؟ آیا ما قبل از عید می تونیم خرید و فروش کنیم؟
پاسخ:
اتاق مبادلات سهام پدیده که کار معامله سهام شرکت ابنیه در ان انجام خواهد شد از دوشنبه ٢٣ اسفندماه ٩۵ گشایش می یابد.

سوال:
کد ورود به سامانه نقل و انتقال سهام چیست و اگر کد خود را گم کرده باشیم تکلیف چیست؟
پاسخ:
ورود به سایت نقل و انتقال سهام پدیده فعلا با ارائه کد سهامداری و کد رهگیری ممکن خواهد بود. چنانچه این کد رهگیری را در اختیار ندارید در هنگام ورود به سایت اطلاعات دیگری از شما دریافت شده و کد برای شما به شماره موبایلتان پیامک خواهد شد.

سوال:
در صورت فروش سهام مبلغ آن چگونه به حساب ما واریز میشه؟ شما وقتی شماره حساب نخواستین چه جوری می خواین اتاق را باز کنید؟
پاسخ:
هر سهام دار باید یک حساب شخصی داشته و شماره شبای آن را در اختیار داشته و در سامانه ثبت کند. کسانی که به سن قانونی نرسیده اند باید حساب به نام ولی خود داشته باشند. حساب مشترک نیز در این باره با توجه به قوانین پولشویی پذیرفته نیست.

سوال:
قیمت یابی سهام ابنیه و توسعه چگونه انجام می پذیرد؟
پاسخ:
قیمت سهام ابنیه به صورت مدیریتی مشخص شده و در اتاق مبادلات سهام پدیده، هر روز بر اساس میزان عرضه و تقاضا خرید و فروش نهایی می شود، در خصوص سهام توسعه نیز بورس در کشف قیمت نظری نخواهد داشت و تعیین قیمت صرفا از طریق عرضه و تقاضا مشخص می شود.

سوال:
اقای کریمویی در نشست خبری اعلام کردند که شرکت های تامین سرمایه برای خرید سهام شرکتهای سهامی عام می آیند نه سهامی خاص. با این اوصاف چطور می خواهید از سهام ابنیه که شرکت سهامی خاص است حمایت کنید؟
پاسخ:
شرکت های تامین سرمایه قانونا نمی توانند به خرید و فروش سهام شرکت های سهامی خاص ورود کنند و بنابراین بر اساس مذاکرات صورت گرفته برای خرید و فروش سهام شرکت توسعه ورود خواهند کرد.
برای حمایت از سهام شرکت ابنیه و ساختمان نیز با سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی مذاکراتی شده تا به بحث ورود پیدا کنند، اما نکته مهم اینجاست که صاحبان سرمایه به انتظار می نشینند بازار به حالت قابل اتکا برسد و پس از ثبات به بازار ورود پیدا خواهند کرد لذا خواهش ما از همه سهامداران اینست که در روزهای آغاز به کار اتاق اقدام به فروش نکنند.

سوال:
چرا به سرمایه گذار سهام ابنیه می دهید؟ آیا این به ضرر سهامداران نیست؟
پاسخ:
نفع سهامداران این است که سرمایه گذار در شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز سرمایه گذاری کند، سهام توسعه سهام مدیریتی است. ما میخواهیم سرمایه گذار برای ساخت و سازها جذب کنیم و به این منظور سهام ابنیه ارزشمند تر شده و این امر نهایتا به نفع همه سهامداران است.

سوال:
چرا طلب شهرداری را از سهام ابنیه دادید ولی تعدیل را از سهام توسعه به ما می دهید؟
پاسخ:
طلب شهرداری به واسطه ساخت و سازها بوده و قاعدتا مربوط به شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز بوده است و باید از همین محل نیز پرداخت می شده است.

سوال:
بدهی به میزان الان دقیقا چقدر است؟
پاسخ:
بدهی پدیده به میزان از ١۴٠٠ میلیارد تومان به قریب به ١٠٠٠ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده و با تلاشهای گسترده ای که صورت گرفت هیات مدیره توانست این بدهی را ٣٩٠ میلیارد تومانی کاهش دهد.


سوال: سهام جایزه در روال جدید ایا تعدیل می شود؟ از ابنیه پرداخت می شود یا توسعه!؟
پاسخ: